Tips om je immuunsysteem te versterken!



Welke maatregelen kun je nemen om je immuunsysteem sterker te maken?


Vitamine C.

Neem ter preventie 1000 mg vitamine C per dag.


Zink

Zink is het belangrijkste sporenelement voor ons immuunsysteem. Voor preventie, dagelijks 15 mg; makkelijk te combineren met vitamine C.


Bèta-glucaan

Bètaglucanen zit in haver en deze verhoogt de immunologische werking van het organisme tegen virussen en bacteriën via verschillende mechanismen. Mijn tip: geniet bij het ontbijt van een warme havermoutpap met een banaan of een appel, een snufje zout, kaneel en wat honing.


Zorg voor ontspanning

Het immuunsysteem en het autonome zenuwstelsel onderhouden een nauwe communicatie. Degenen die zorgen voor regelmatige ontspanning versterken hun immuunsysteem. Las dus vaker en pauze in. Het lichaam zal je hiermee versterken omdat angst, chronische stress, depressie, ontstekingen kunnen veroorzaken en het immuunsysteem kunnen verzwakken.


Humor!

Humoristische mensen versterken het immuunsysteem bij elke lach. Hoe we ons voelen, beïnvloedt de afweer van het lichaam. Als we ons zorgen maken, worden we vatbaarder voor infecties. Dus: "wees vrolijk en lach"!


Buitenlucht.

Wandel elke dag een half uur en haal diep adem in de frisse buitenlucht.

Regelmatig wandelen en sporten in de frisse lucht is verrijkend en versterkt het immuunsysteem. Degenen die regelmatig in de frisse lucht sporten, worden minder snel ziek. Dus elke dag wandelen, hardlopen of joggen!


Het verhogen van je energiewaarden door de PSE.

Een goed energieniveau in het lichaam versterkt niet alleen de reguleringsprocessen, het immuunsysteem kan ook zijn werk beter doen. Verkoudheid, griepvirussen, loopneus hebben dan weinig kans. Ik hoor vaak de volgende feedback van mijn cliënten: "Sinds de behandeling met PSE (Psychosomatische Energetica) ben ik nauwelijks grieperig of verkouden.”

De psyche en ons immuunsysteem zijn namelijk nauw aan elkaar verwant!

Met de PSE is het mogelijk om je emotionele waardes te meten. Lage waarden leiden tot een ellendig gevoel. Omdat emoties nauw verbonden zijn met het immuunsysteem hebben immunologische aandoeningen vaak iets te maken met lage emotionele waarden. Bij een levend bloedanalyse zie je bijvoorbeeld dat leukocyten die eerst bijna niet bewogen, weer levendige bewegingen maken zodra de emotionele waarden zijn hersteld. Het hele immuunsysteem verbetert met toenemende emotionele waarden en allergieën zijn minder ernstig of lossen op. Kijk op mijn website hoe je je emotionele waarden met de PSE kunt verhogen.


Voldoende slaap.

Minstens zeven uur slaap versterkt het immuunsysteem, de celregeneratie en wondgenezing. Stresshormonen worden tijdens de slaap verminderd en het lichaam kan zich herstellen.


Seizoensgebonden uitgebalanceerd dieet.

Eet veel verse groene groenten, fruit en bessen. Het allerbeste is biologisch en wat lokaal wordt geoogst.

Ik wens je een stralend gezond voorjaar zonder virussen!

27 keer bekeken
Sneek, Nederland | info@renatepeters.nl  | +31 6 22 435 989
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon